Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?
In uw eigen persoonlijke omgeving kunt u de meest actuele status van uw bestelling bekijken.
Login en ga naar het besteloverzicht in "Account gegevens" om de status van uw bestelling te bekijken.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Dat is mogelijk. Hierbij kiest u in de winkelmand de optie "afhalen in winkel".
Zodra de betaal procedure is ondergaan liggen de artikelen 1 uur later klaar voor u in de winkel. Hierbij worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.
U betaald dan in de winkel aan de kassa.
Bij het afhalen in de winkel zelf verzoeken wij u wel een geldig legitimatie bewijs te tonen om misverstanden te voorkomen.
U vind ons aan de Pijpenstraat 34 te Enschede.
Hoe kan ik zien of mijn bestelling gelukt is?
Zodra u een bestelling geplaatst heeft wordt een melding gegeven of de bestelling gelukt is.
Vervolgens ontvangt u per e-mail een bevestiging. U kunt ook inloggen in uw persoonlijke omgeving.
Via "account gegevens" kunt u de status van uw bestellingen bekijken.
Mocht u geen bevestiging per e-mail ontvangen of staat uw bestelling niet in uw besteloverzicht neem dan contact op.
Artikel niet op voorraad en ik wil toch bestellen. Wat nu?
Als een artikel niet of onvoldoende op voorraad is laat het systeem het niet toe het artikel te bestellen. Mocht u toch het artikel willen bestellen neem dan contact op voor de eventuele levertijd van het artikel.
Hoe kan ik zien dat iets op voorraad is?
Alle producten met een geel of groen voorraad balkje zijn op voorraad.
Groen = ruim op voorraad. 2 of meer.
Geel = matig op voorraad. Minimaal 1 op voorraad.
Rood = uitverkocht.
Geen balkje. Noviteit. Moet nog uit komen. Wel vast te reserveren.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij maken gebruik van de gebruiksvriendelijke en veilige betaalservice van Moli.
Uw kunt betalen via iDEAL & PayPal binnen Nederland.
Voor landen buiten Nederland hebben wij PayPal. Daarnaast hebben wij voor België ook de veel gebruikte Bancontact mogelijkheid voor betalen.
Alleen bij PayPal transacties zal er 3% van het totaal bedrag bovenop de totaalprijs komen. Dit zijn de PayPal transactie kosten.
Op alle overige betalingsmogelijkheden worden geen extra kosten berekend.
De betaalmethode in de webshop onestepcheckout:
-iDeal
-Bancontact
-Vooraf overmaken.
-PAYPAL (+3%)
-Betalen bij afhalen
Ik krijg een foutmelding bij betalen. Wat nu?
Zodra u een foutmelding krijgt tijdens het betalen controleer dan eerst of alle gegevens juist zijn ingevuld.
Mocht het alsnog niet lukken om de betaling af te ronden of krijgt u een foutmelding neem dan contact op met onze winkel op nummer 053-4305727
Alleen bereikbaar tijdens winkel openingstijden.
Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Alle bestellingen binnen Nederland en België worden door PostNL geleverd. In landen buiten Nederland En België is het aan PostNL waar zij het verder aan over dragen.
PostNL bied een ruime mogelijkheid aan keuzes hoe u uw pakket aan huis gebracht wil hebben. En met de Track&Trace code kunt u uw pakket altijd op de voet volgen.
Uw heeft de keus uit standaard verzenden. Hierbij volgt u gewoon de standaard betalingsafrondring.
En voor klanten met een "MijnPakket" account kunnen zelf kiezen wanneer zij het pakket willen ontvangen en waar. Met als mogelijkheid deze ook op dinsdag of donderdag avond te laten bezorgen. Dit kan tussen 18:00 en 21:30. Hiervoor worden wel extra kosten in rekening gebracht van € 1,50.
Bestellingen die voor 17:00 uur zijn gedaan komen de volgende dag aan.
Maandag > Dinsdag
Dinsdag > Woensdag
Woensdag > Donderdag
Donderdag > Vrijdag
Vrijdag > Zaterdag
Zaterdag > Dinsdag
Zondag > Dinsdag
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Het is mogelijk uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kunt u doen door tijdens het besteladres het gewenste adres bij "afleveradres" in te vullen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bestellingen worden meestal binnen 1 a 2 dagen bij u afgeleverd. Wanneer een levering vertraagd is, proberen wij u hier zo snel mogelijk per e-mail van op de hoogte te stellen. De meest actuele status van je bestelling kun je nakijken bij ‘Account gegevens’ en natuurlijk kun je ook altijd contact opnemen met onze winkel via telefoon 053-4305727
Voor wie de keuze heeft gemaakt in MijnPakket heeft zelf aan kunnen geven wanneer het pakket geleverd zal worden en zal dan ook tegen die tijd geleverd worden. Voor meer over MijnPakket ga naar www.postnl.nl
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland hanteren wij € 6,95 voor de verzendkosten.
Alle bestellingen boven de € 100,- hebben gratis verzending binnen Nederland.
Artikelen die in een envelop passen hebben een standaard tarief van € 3,50
(dit wordt automatisch in uw bestelling verwerkt) (Voor Nederland)
Boven de € 50,00 zijn deze verzendkosten gratis.
Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland?
Buiten Nederland hanteren wij andere verzendkosten die in verschillende zone's zijn opgedeeld. Hieronder een lijst per zone met de betreffende landen en kosten.
Zone 1. Nederland. Zie vraag hierboven.
Zone 2. Oostenrijk - België - Denemarken - Frankrijk - Duitsland - Italië - Luxemburg - Spanje - Zweden - Groot Brittanie.
Verzendkosten pakket € 10,-. Gratis vanaf € 150,-
Verzendkosten envelop € 5,-. Gratis vanaf € 200,-
Zone 3. Tsjechië - Finland - Ierland - Polen - Portugal - Slowakije.
Verzendkosten pakket € 21,15. Gratis vanaf € 300,-
Verzendkosten envelop € 10,-. Gratis vanaf € 300,-
Zone 4. IJsland - Noorwegen - Zwitserland - Vaticaanstad.
Verzendkosten pakket € 21,95. Gratis vanaf € 400,-
Verzendkosten envelop € 10,-. Gratis vanaf € 400,-
Zone 5. Australië - Canada - Groenland - NL Antillen - Rusland - USA.
Verzendkosten pakket € 26,95. Gratis vanaf € 500,-
Verzendkosten envelop € 10,-. Gratis vanaf € 500,-
Verkeerd of beschadigd product ontvangen. Wat nu?
Heeft u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? meldt dit dan binnen 14 dagen aan onze klantenservice.
Wij zullen er alles aan doen het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.
Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?
U kunt een product binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Het product dient dan wel compleet te zijn en in oorspronkelijke verpakking te zitten (indien redelijkerwijs mogelijk). Producten die beschadigd, gebruikt of incompleet zijn, komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking. Deze 14 dagen bedenktermijn geldt uitsluitend voor consumenten. Eventuele kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant. De bezorgkosten om het product afgeleverd te krijgen (van PIJP-LINES naar klant), krijgt u na retourzending weer terug, tenzij de initiële aanschaf uit meerdere producten bestond en u maar één product retourneert.
Retourprocedure
• Neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 053-4305727 of per mail
• Zorg voor een gedegen omverpakking en stuur enkel complete producten retour
• Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt (bij een product dat direct na aanschaf defect is en binnen 14 dagen is retour gestuurd, storten wij achteraf u de verzendkosten terug conform de standaard tarieven van PostNL).
Tarieven PostNL
0 - 10 kg 7,50 euro
10 - 30 kg 12,50 euro
Retouradres:
PIJP-LINES modelbouw & hobby
t.a.v. reparatie/retour
Pijpenstraat 34
7511 GM Enschede
Uitzonderingen bij retourneren of ruilen Een aantal producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden:
• Geopende / geïnstalleerde of geregistreerde software / DVD's
• Geopende verbruiksartikelen zoals lijm en verf
• Artikelen die beschadigd of incompleet zijn
• Cadeaubonnen, vouchers of waardecheques
• Tijdschriften en catalogi
• Artikelen die speciaal voor u gemaakt of besteld zijn
De verkregen spaarpunten zullen bij retour zendingen ook terug geboekt worden.
Wat is het retour adres
U kunt producten retourneren of versturen ter reparatie naar onderstaand adres:
PIJP-LINES modelbouw & hobby
t.a.v. reparatie/retour
Pijpenstraat 34
7511 GM Enschede
Nederland
Ik heb een klacht over een artikel. Wat moet ik doen?
Heeft u bij de levering van uw bestelling een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, dan verzoeken wij u dit zo snel mogelijk binnen 14 dagen te melden bij onze klantenservice waarbij onze klantenservice samen met u tot een oplossing proberen te komen.
Wat zijn de bedrijfsgegevens van PIJP-LINES?
Winkel adres:
PIJP-LINES modelbouw & hobby
Pijpenstraat 30
7511 GM Enschede
Nederland
Telefoon:
Tel: 053-4305727
Email:
info@pijp-lines.nl
Openingstijden:
Maandag: Gesloten
Dinsdag: 12:00 tot 17:00
Woensdag: 12:00 tot 17:00
Donderdag: 10:00 tot 17:00
Vrijdag: 10:00 tot 17:00
Zaterdag: 10:00 tot 17:00
Zondag: Gesloten
Overige gegevens:
KvK: 70842302
BTW: NL002194997B23
IBAN: NL21 INGB 0008 2455 15
BIC: INGBNL2A
Spaarpunten. Hoe werkt dat?
Bij iedere bestelling spaart u punten. Deze punten worden automatisch in uw account toegevoegd wanneer de bestelling is verzonden.
Voor elke euro die u besteed ontvangt u 1 spaarpunt. Elke spaarpunt staat gelijk aan € 0,05 die u bij de eerstvolgende bestelling kunt gebruiken of op spaart voor later.
Voorbeeld:
10 spaarpunten = € 0,50 korting
100 spaarpunten = € 5,00 korting
200 spaarpunten = € 10,00 korting
enz..
Spaarpunten kunnen niet omgewisseld worden voor contanten.
Op aanbiedingen/actie's of bepaalde producten,kan het voorkomen dat er minder of geen spaarpunten gegeven worden. Het aantal spaarpunten staan bij het product vermeld.
Spaarpunten worden toegekend aan bestellingen/aankopen die binnen 30 dagen betaald worden. Na deze periode vervallen de spaarpunten. (Uitgezonderd Pre-orders en producten met een langere levertijd.)
Kan ik mijn spaarpunten ook in de winkel gebruiken?
Ja zeker kan dit. Heeft u in de webshop van PIJP-LINES punten gespaard dan zijn deze ook op te nemen in de winkel zelf. Vraag hier na aan de kassa dan helpen wij u graag verder.
Hoe lang zijn mijn spaarpunten geldig?
De spaarpunten zijn zolang geldig als dat PIJP-LINES actief is.
Pijp-Lines Modelbouw en Hobby behoudt zich het recht voor deze actie op ieder moment te wijzigen of te beëindigen.
Waar zie ik hoeveel spaarpunten ik heb?
Wanneer u uw account gegevens opent ziet u onderaan hoeveel spaarpunten u reeds gespaard heeft.
Hoe gebruik ik mijn spaarpunten?
Zodra u uw bestelling afrond krijgt u de vraag of de spaarpunten gebruikt moeten worden. Wanneer u dit toestaat zullen de punttegoeden automatisch van het totaal bedrag afgeschreven worden.
Welke schalen zijn er?
Er zijn diverse modelspoor schalen. De meest voorkomende gebruikte schaal is 1:87 H0. Hieronder een rijtje met welke schalen er via ons te leveren zijn.
Schaal 1:220 spoor z
Schaal 1:160 spoor N
Schaal 1:120 spoor TT
Schaal 1:87 spoor H0
Schaal 1:43 spoor 0
Schaal 1:32 spoor 1
Schaal 1:22,5 spoor G
Wat is het verschil tussen analoog en digitaal?
Analoog is zoals we het allemaal wel kennen. We hebben een spoorbaan, een trafo en een trein. Draaien we aan de knop van de trafo, dan gaat de trein rijden. Staan er twee treinen op de spoorbaan, dan gaan ze alle twee rijden. Gelijkstroom modellen die analoog zijn geven we aan met DC (gelijkstroom). En bij MärklÃn AC (Wisselstroom)
Bij digitaal is dat net even anders. Bij een digitale modelbaan zijn de treinen onafhankelijk van elkaar aan te sturen. De treinen krijgen dan ook een chip aan boord waarmee de digitale data die op de rails staat gelezen wordt en de trein de commando's uitvoert die hem opgedragen wordt.
De standaard trafo die we bij analoog kennen wordt dan ook vervangen voor een digitale centrale.
Voor gelijkstroom is er 1 digitale norm. Deze norm heet DCC (Digital Command Control) Het is dus mogelijk om met alle gelijkstroom merken door elkaar te rijden op een digitale modelbaan.
Voor wisselstroom/drie-rail is er wel een andere digitale norm. mfx of Motorola.
De meeste drie-rail modellen die nieuw uit de fabrieken komen zijn meestal al standaard digitaal. Deze worden dan ook als zijnde AC digitaal aangegeven.