Porsche 911 GT3.
Kunststof modelbouw kit
Schaal: 1:24
Niveau 5
Het voorbeeld.
Sinds zijn debuut in 1963 heeft de baanbrekende Porsche 911 generaties sportwagenliefhebbers gefascineerd. In de loop der jaren zijn er verschillende modellen van de 911 uitgebracht, waaronder de Le Mans-winnende 911 GT1 uit 1998. In 1999 werd het "hart" van dat auto-meesterwerk, de watergekoelde zescilinder lijnmotor, geërfd door de Porsche 911 GT3. De geesteskinderen achter die machine zijn de ontwikkelingsingenieurs van Porsche in Weissach, die hem doordrenkt met superieure wendbaarheid en handling, zonder afbreuk te doen aan de actieve veiligheid. Met een acceleratie naar 100 km/u in slechts 4,8 seconden en een topsnelheid van 302 km/u behaalde de GT3 een nieuw record voor productieauto's toen hij een ronde op het noordelijke circuit van de Nürburgring aflegde in slechts 7,56 minuten. Het uiterlijk van de GT3 blijft trouw aan dat van zijn voorgangers, maar heeft een nieuwe achterkant, discrete dorpels, vaste achterspoiler, rode remklauwen en sportieve 18-inch lichtmetalen velgen. Vergeleken met de 911 Carrera zijn de vaste aluminium monobloc-remklauwen met vier zuigers groter en steviger dan voorheen en houden ze de geperforeerde remschijven stevig vast. De cockpit van de GT3 is een ware weerspiegeling van zijn prestaties. Hij is voorzien van met leer beklede kuipstoelen, die niet alleen voor voldoende zijdelingse steun zorgen, maar ook voor comfort op lange reizen en een gewichtsbesparing van ongeveer 20 kg opleveren. En aangezien het hele achterbankgedeelte van de auto is weggelaten, is het totale gewicht van de GT3 met nog eens 8 kg verminderd - een echt voordeel voor een sportwagen van dit prestatieniveau. de aluminium vaste monobloc-remklauwen met vier zuigers zijn groter en steviger dan voorheen en houden de geperforeerde remschijven stevig vast. De cockpit van de GT3 is een ware weerspiegeling van zijn prestaties. Hij is voorzien van met leer beklede kuipstoelen, die niet alleen voor voldoende zijdelingse steun zorgen, maar ook voor comfort op lange reizen en een gewichtsbesparing van ongeveer 20 kg opleveren. En aangezien het hele achterbankgedeelte van de auto is weggelaten, is het totale gewicht van de GT3 met nog eens 8 kg verminderd - een echt voordeel voor een sportwagen van dit prestatieniveau. de aluminium vaste monobloc-remklauwen met vier zuigers zijn groter en steviger dan voorheen en houden de geperforeerde remschijven stevig vast. De cockpit van de GT3 is een ware weerspiegeling van zijn prestaties. Hij is voorzien van met leer beklede kuipstoelen, die niet alleen voor voldoende zijdelingse steun zorgen, maar ook voor comfort op lange reizen en een gewichtsbesparing van ongeveer 20 kg opleveren. En aangezien het hele achterbankgedeelte van de auto is weggelaten, is het totale gewicht van de GT3 met nog eens 8 kg verminderd - een echt voordeel voor een sportwagen van dit prestatieniveau.
Over het model
Schaal 1/24, totale lengte: 187,5 mm, totale breedte: 76 mm. Onverschrokken vorm van de GT3 perfect vastgelegd als montagemodel. "Tweezits" cockpit-interieur authentiek nagemaakt. De onderkant van het chassis is rijk aan details. Pirelli P-Zero banden van massief rubber dragen bij aan het realisme van deze onweerstaanbare speedster. Cockpit-interieur "GT3"-embleem ook inbegrepen als metalen overdrachtsmarkering.